Ana içeriğe atla

Allianz Trade Otomotiv Sektörü Raporu Yayınlandı

Allianz Trade tarafından hazırlanan Otomotiv Sektörü Raporu’na göre küresel otomotiv pazarı için 2025 yılı pek iyi geçmeyecek. Avrupalı otomobil üreticilerinin, elektrikli teknolojilere geçiş yapma konusunda geç kaldıklarına dikkat çekilen raporda; Avrupa otomobillerinin çok pahalı ve inovasyon açısından rekabetin gerisinde olduğu vurgulanıyor.

Dünyanın ticari alacak sigortası lideri Allianz Trade’in 2025 yılı raporları arasında otomotiv sektörü değerlendirmesi de yerini aldı. Raporda yer alan bilgilere göre; 2023 yılında neredeyse yüzde 10 büyüme kaydeden otomotiv sektöründe, 2024 yılında talepteki düşüşle yeni tescillerde sadece yüzde 1,7’lik mütevazı bir artış yaşandı. Raporda, düşük talebin sebeplerinden biri olarak daha sıkı kredi koşullarıyla birlikte daha yüksek kredi maliyetlerine dönüşen daha yüksek faiz oranları gösterildi. Diğer bir sebep olarak da kimi otomobil üreticilerinin tüketici beklentilerini karşılayamayan modelleri ve eski otomobil üreticilerinin de 2023-2024 yılları arasında yüzlerce yeni model çıkarması öne sürüldü. Rapora göre, küresel otomotiv sektörünün 2025 yılında yüzde 2 büyümesi bekleniyor. Söz konusu büyümeye de yüzde 4 ile Çin ve yüzde 2,5 ile ABD öncülük edecek. Avrupa’nın ise gümrük vergisi gerilimleri nedeniyle yüzde 1,5’lik büyümeyle diğer ülkelerin gerisinde kalması bekleniyor.

Elektrikli Araçlarda Çin’in Öncülüğü Devam Ediyor

Allianz Trade’in Otomotiv Sektörü Raporu’nda elektrikli araçlara geçişe de değinildi. Çin’in elektrikli araç (EV) satışlarındaki yüzde 40 artış ve içten yanmalı motor (ICE) satışlarındaki yüzde 17 düşüşle elektrikli araçlar alanına öncülük ettiği bilgisi de raporda dikkat çekiyor. Avrupa’nın 2024 yılında EV satışlarında daralma yaşayan tek büyük pazar olduğu da raporda öne çıkan bir diğer yorum. Raporda ayrıca; Avrupa otomobil pazarı için 2024 yılında öne çıkan en önemli başarının yüzde 20'nin üzerinde artan hibrit araç satışları olduğu ancak bunun Asyalı otomobil üreticilerine fayda sağladığı belirtiliyor. Yine rapora göre; önümüzdeki dönemlerde CO2 yönetmeliklerinin sıkılaşacağı ve otomobil üreticilerinin karbon ayak izlerini azaltma zorunluluğu düşünüldüğünde, 2025 yılında Avrupa’da elektrikli araç segmentinin istikrarlı bir şekilde büyümesi gerekiyor.

Avrupa Otomobil Endüstrisi Üç Yapısal Engelle Karşı Karşıya

Rapora göre Avrupa otomotiv endüstrisinin önünde üç engel var. Bu engellerden ilki otomobil üreticilerinin elektrikli araçlara yönelik kaçırdıkları inovatif dönüşüm hamlesini telafi etmeleri gerekliliği… Avrupalı otomobil üreticilerinin, başta araç içi dijital teknoloji olmak üzere elektrikli teknolojilere geçiş yapma konusunda geç kaldıklarına da raporda dikkat çekiliyor. Son on yılda Avrupalı otomobil üreticilerinin, en büyük iki Çinli üretici olan BYD ve Geely’e ya da Tesla'ya kıyasla sermaye harcamalarına iki kat daha az harcama yaptığı belirtiliyor. Avrupa otomobillerinin çok pahalı ve inovasyon açısından rekabetin gerisinde olduğu da raporda verilen bilgiler arasında ve 2024 sonbaharındaki gümrük vergilerine göre bile bakıldığında Avrupalı sedanlar ve SUV'ların, Çinli modellere göre yüzde 15-30 daha pahalı olduğu vurgulanıyor.

Raporda belirtilen bir diğer engel ise; Çin'e bağımlılığın artık zayıf bir nokta olması… Çin’in, akü pazarında küresel sektörün yaklaşık üçte ikisine tedarik sağlayan güçlü bir hakimiyete sahip olduğu belirtiliyor. Çinli markaların daha ucuz, güvenilir ve tam donanımlı birinci sınıf teknolojiye sahip elektrikli araçlarla Avrupa’daki pazar paylarını artırdığı görüşü de raporda yer alıyor. Raporda ayrıca, Almanya’nın 2019 yılında yüzde 25 olan pazar payının 2024'te yüzde 18'e gerilediği bilgisi de veriliyor.

Avrupa bölgesinde elektrikli araç pazarının yavaşladığı dönemde, AB’nin sektöre zarar verebilecek sıkı CO2 hedefleri uygulamak üzere olduğu ve bunlar nedeniyle sektöre 10 milyar eurodan fazla para cezası gelebileceği raporda vurgulanıyor. Bu arada, bloğun enerji krizini de çözmesi gerektiği, benzinin litresi 1,5 euro iken, elektrik fiyatları kWh başına 37 sentin üzerinde olduğunda bir EV'yi şarj etmenin ekonomik olmaktan çıktığı rapordaki önemli yorumlar arasında dikkat çekiyor.

http://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/allianz-trade-otomotiv-sektoru-raporu-yayinlandi/?feed_id=80031&_unique_id=67b92ae3ad68a

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Caxton Associates'te Ahmet Akarlı'nın Yeni Ataması

Caxton Associates'te Yeni Atama New York merkezli hedge fon Caxton Associates , finans dünyasında önemli bir isim olan Ahmet Akarlı 'yı kadrosuna katmaktan gurur duyuyor. Ahmet Akarlı, daha önce Goldman Sachs ’ta kıdemli ekonomist olarak görev yapmış ve Autonomy Capital ’da da stratejist olarak çalışmıştır. Caxton'un LinkedIn hesabından yapılan resmi duyuruya göre, Akarlı, bu ay itibarıyla gelişmekte olan piyasalar ekonomik araştırmalarından sorumlu yönetici direktör olarak atanmıştır. Bu pozisyonda, global ekonomik trendleri analiz ederek yatırım stratejilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak. Ahmet Akarlı, Türkiye'de bir dönem HSBC 'de de görev almış ve bu süreçte uluslararası piyasalara dair derin bir bilgi birikimi edinmiştir. Caxton Associates, 1983 yılında Andrew Law liderliğinde kurulmuş olup, ekonomik trendlere dayalı makro işlemler konusunda uzmanlaşmış bir hedge fondur. LCH Investments tarafından derlenen verilere göre, Caxton Associates, 20...

HSBC'nin Türkiye Hisse Piyasalarına Yönelik Analizi

HSBC'nin Türkiye Üzerine Analizi HSBC, gelişmekte olan ülkelerdeki hisse piyasalarıyla ilgili hazırladığı çeyreklik analizde Türkiye'nin önemli fırsatlar sunan ülkeler arasında yer aldığını vurguladı. Bankanın 25 Eylül tarihli raporunda, Latin Amerika ve EEMEA bölgeleri arasında en güçlü yatırım fırsatlarının Meksika, Güney Afrika ve Türkiye'de bulunduğu ifade edildi. Türk hisse senedi piyasasının, küresel makro dalgalanmaların etkili olduğu yaz dönemi boyunca ciddi bir düşüş yaşadığına dikkat çeken HSBC analistleri, bu hareketlerin yerel faktörlerle de ilişkili olabileceğini belirtti. Makro dengelenmenin önemli bir kısmının, sıkı maliye politikaları yerine daha sıkı para politikaları aracılığıyla sağlandığını ve bunun sonucunda reel döviz kurunun önemli ölçüde değer kazandığını ifade etti. Analistler, bu durumun tersine dönme olasılığının yakın zamanda görünmediğini ancak yüksek bir reel döviz kurunun hisse senedi piyasasında yeni riskler ortaya çıkarabileceğini vur...

AXA Türkiye Sağlık Sigortalarında Standartları Yükseltiyor

AXA Türkiye , müşteri odaklı hizmet anlayışını ve acentelerinin iş süreçlerini bir adım öteye taşıyan yenilikleriyle “2025 Acente Buluşmaları”nda fark yarattı. Sağlık alanındaki stratejik gelişmeler, sigortalı deneyimini iyileştirmeye yönelik atılımlar ve sürdürülebilir hizmet modelleri toplantının öne çıkan başlıklar arasında yer aldı. Toplantılarda acenteleriyle sağlık sigortalarındaki önemli değişiklikleri paylaşan AXA Türkiye , müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen yeni uygulamalarını tanıttı. Bunlardan ilki, Ömür Boyu Yenileme Garantisi süresinde yapılan düzenleme oldu. Artık, 2 yıl boyunca kesintisiz sigortalı olan ve medikal açıdan uygun bulunan sigortalılar, ek prim karşılığında Ömür Boyu Yenileme Garantisi’nden yararlanabilecek. Böylece müşteriler, sağlık güvencesine daha erken ve kolay erişim fırsatı bulacak. Ayrıca, bu garantiye sahip sigortalılar, ilerleyen dönemlerde oluşabilecek sağlık riskleri karşısında ek prim veya kapsam kısıtlaması olmaksızın sigortaların...