Ana içeriğe atla

E-Ticarette İlk Yarı Raporu: Ciro Lideri Ayakkabı, Popüler Gün Salı

15 bin e-ticaret sitesinden alınan verilere göre 2023 ilk yarıda e-ticaret sektöründe en çok satış yapan sektörler sırasıyla; tekstil ve giyim, ayakkabı, gıda, kozmetik, kitap, bebek çocuk ürünleri ve tesettür giyim oldu. Ciro lideri ayakkabı sektörü olurken, en çok sipariş alınan gün üç yıldır olduğu gibi yine Salı günü oldu.

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli e-ticaret sektörünün 2023 ilk yarı büyüme rakamlarını açıkladı. Çiğdemli, “Ticimax E-ticaret Sistemleri’nin altyapısını sağladığı 15 binden fazla e-ticaret sitesinden aldığımız verilere göre; 2023 ilk 6 ayında en çok sipariş veren iller sırasıyla; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli. Alanına göre en çok satış yapan sektörler sırasıyla; tekstil ve giyim, ayakkabı, gıda, kozmetik, kitap, bebek çocuk ürünleri, tesettür giyim. Ödeme türüne göre en çok kredi kartıyla alıveriş yapılıyor. Kredi kartını kapıda ödeme (nakit), kapıda ödeme (kredi kartı) ve havale takip ediyor” dedi.

15 bin e-ticaret sitesinden alınan verilere göre, e-ticaret sipariş adetlerinde yıllara göre ilerleme şöyle;  2020 ilk yarıda 1,682,462 adet olan sipariş sayısı, 2021’de 2,096,665, 2022’de 1,987,436, 2023 ilk yarıda ise 2,378,018 adede yükseldi. 2022 ilk yarıda en çok ciro yapan 3 sektör sırasıyla; ayakkabı, tekstil- giyim ve gıda oldu. 2023 ilk yarıda ise en çok ciro yapan 3 sektör sırasıyla şöyle; ayakkabı, tekstil- giyim ve otomotiv yedek parça. Ortalama sepet tutarlarına gelince, 2020 ilk yarıda bu rakam 250 TL iken, 2021’de 307 TL, 2022’de 534 TL, 2023 ilk yarıda ise 1475 TL’ye yükseldi. Ortalama sepet tutarı en fazla olan sektörler, 2022 ilk yarıda beyaz eşya ve ev aletleri (2350 TL), ev, mobilya ve bahçe ürünleri (2073 TL), oyun ve oyuncak (1205 TL), deniz ürünleri (1499 TL), petshop ürünleri (975 TL) olarak gerçekleşti. 2023 ilk yarıda ise ortalama sepet tutarı en fazla olan sektörler, beyaz eşya ve ev aletleri (3172 TL), bilgisayar (3457 TL), deniz ürünleri (3371 TL), aydınlatma ve iklimlendirme sistemleri (2131 TL), hırdavat ürünleri (2036 TL) oldu. En çok sipariş verilen gün ise son 3 yıldır Salı günü. Yıllara göre web trafiği rakamları ise şöyle; 2020 yılı ilk yarıda web trafiği 1,5 milyar iken, 2021 yılında 3,6 milyara, 2022’de 5,2 milyara, 2023 ilk yarıda ise 5,5 milyara yükselmiş. 

2023 ikinci yarıda da büyüme grafiğinin yukarı yönlü bir seyir izleyeceğini öngördüğüne vurgu yapan Çiğdemli, “2023 ikinci yarısında, okul alışverişi, Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı alışverişleri gibi özel kampanya ve alışveriş festivallerinin olduğunu göz önünde bulundurursak, hem sipariş adetleri hem de cirolar bazında ilk yarıya göre en az yüzde 50 oranında bir büyüme olacağını tahmin ediyoruz” dedi.

Ticimax Bilişim 500’de Yer Aldı

Bilişim sektörünün kılavuz niteliğindeki araştırması olarak kabul edilen “– İLK BEŞYÜZ BİLİŞİM ŞİRKETİ Araştırması” geçtiğimiz gün tamamlanmıştı. Araştırma sonuçlarına göre, ilk 500 bilişim firmasının 2022 yılında toplam geliri 372 milyar TL olurken, bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 74 olarak gerçekleşti. Türkiye Merkezli Üretici Yazılım kategorisinde de büyüme yüzde 84 olarak gerçekleşti. Sıralamaya giren şirketlerin 187'si yüzde 100'ün üzerinde bir büyüme gösterdi. Araştırma sonuçlarına göre, finans, perakende ve üretim gibi temel sektörler en yüksek teknoloji yatırımlarını yapan sektörler olarak önde çıkmayı sürdürdü. İş süreçlerindeki verimliliği artırmaya yönelik yapay zeka ve nesnelerin interneti yatırımlarında artış görüldü. 

Ticimax İlk 10’da

Ticimax E-ticaret Sistemleri, Türkiye merkezli üretici yazılım iş uygulamaları kategorisinde 10 sırada, Türkiye merkezli üretici yazılım kategorisinde ise 30. Sırada yer aldı. Ticimax, 2022 yılı İlk 500 Bilişim Şirketi (satış gelirlerine göre) listesinde 209. sırada yer alırken, Türkiye merkezli üretici listesinde ise 78. sırada yer aldı. İstanbul şirketleri listesinde ise 151. sırada yerini aldı. TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, Türkiye merkezli üretici yazılım iş uygulamaları kategorisinde ilk 10’a girmekten dolayı gurur duyduğunu ifade ederek, “Bu derece, Türkiye’deki e-ticaret ekosisteminin büyüme hızını ve kapasitesini de göstermekte. Her geçen yıl sıralamalardaki yerimizi daha da güçlendireceğimize inanıyorum” dedi.

https://www.ifhaber.com/is-para/e-ticarette-ilk-yari-raporu-ciro-lideri-ayakkabi-populer-gun-sali/?feed_id=16130&_unique_id=64e000e16a055

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Caxton Associates'te Ahmet Akarlı'nın Yeni Ataması

Caxton Associates'te Yeni Atama New York merkezli hedge fon Caxton Associates , finans dünyasında önemli bir isim olan Ahmet Akarlı 'yı kadrosuna katmaktan gurur duyuyor. Ahmet Akarlı, daha önce Goldman Sachs ’ta kıdemli ekonomist olarak görev yapmış ve Autonomy Capital ’da da stratejist olarak çalışmıştır. Caxton'un LinkedIn hesabından yapılan resmi duyuruya göre, Akarlı, bu ay itibarıyla gelişmekte olan piyasalar ekonomik araştırmalarından sorumlu yönetici direktör olarak atanmıştır. Bu pozisyonda, global ekonomik trendleri analiz ederek yatırım stratejilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak. Ahmet Akarlı, Türkiye'de bir dönem HSBC 'de de görev almış ve bu süreçte uluslararası piyasalara dair derin bir bilgi birikimi edinmiştir. Caxton Associates, 1983 yılında Andrew Law liderliğinde kurulmuş olup, ekonomik trendlere dayalı makro işlemler konusunda uzmanlaşmış bir hedge fondur. LCH Investments tarafından derlenen verilere göre, Caxton Associates, 20...

HSBC'nin Türkiye Hisse Piyasalarına Yönelik Analizi

HSBC'nin Türkiye Üzerine Analizi HSBC, gelişmekte olan ülkelerdeki hisse piyasalarıyla ilgili hazırladığı çeyreklik analizde Türkiye'nin önemli fırsatlar sunan ülkeler arasında yer aldığını vurguladı. Bankanın 25 Eylül tarihli raporunda, Latin Amerika ve EEMEA bölgeleri arasında en güçlü yatırım fırsatlarının Meksika, Güney Afrika ve Türkiye'de bulunduğu ifade edildi. Türk hisse senedi piyasasının, küresel makro dalgalanmaların etkili olduğu yaz dönemi boyunca ciddi bir düşüş yaşadığına dikkat çeken HSBC analistleri, bu hareketlerin yerel faktörlerle de ilişkili olabileceğini belirtti. Makro dengelenmenin önemli bir kısmının, sıkı maliye politikaları yerine daha sıkı para politikaları aracılığıyla sağlandığını ve bunun sonucunda reel döviz kurunun önemli ölçüde değer kazandığını ifade etti. Analistler, bu durumun tersine dönme olasılığının yakın zamanda görünmediğini ancak yüksek bir reel döviz kurunun hisse senedi piyasasında yeni riskler ortaya çıkarabileceğini vur...

AXA Türkiye Sağlık Sigortalarında Standartları Yükseltiyor

AXA Türkiye , müşteri odaklı hizmet anlayışını ve acentelerinin iş süreçlerini bir adım öteye taşıyan yenilikleriyle “2025 Acente Buluşmaları”nda fark yarattı. Sağlık alanındaki stratejik gelişmeler, sigortalı deneyimini iyileştirmeye yönelik atılımlar ve sürdürülebilir hizmet modelleri toplantının öne çıkan başlıklar arasında yer aldı. Toplantılarda acenteleriyle sağlık sigortalarındaki önemli değişiklikleri paylaşan AXA Türkiye , müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen yeni uygulamalarını tanıttı. Bunlardan ilki, Ömür Boyu Yenileme Garantisi süresinde yapılan düzenleme oldu. Artık, 2 yıl boyunca kesintisiz sigortalı olan ve medikal açıdan uygun bulunan sigortalılar, ek prim karşılığında Ömür Boyu Yenileme Garantisi’nden yararlanabilecek. Böylece müşteriler, sağlık güvencesine daha erken ve kolay erişim fırsatı bulacak. Ayrıca, bu garantiye sahip sigortalılar, ilerleyen dönemlerde oluşabilecek sağlık riskleri karşısında ek prim veya kapsam kısıtlaması olmaksızın sigortaların...